יום שישי, 13 בדצמבר 2013

טיפ אימונים #1: 5 טיפים לפשיטות מרפקים כנגד פולי


מאת: רובין יפים



אין ספק שתרגיל פשיטה או יישור המרפקים בפולי עליון בעמידה הוא אחד התרגילים הפופולריים ביותר לשרירי הטרייספ (התלת ראשי, בחלקה האחורי של הזרוע). 



לפניכם מספר טיפים לעבודה פרודוקטיבית ובטוחה יותר בעת ביצוע תרגילי פשיטת מרפקים בפולי:


1. בפשיטת מרפקים כנגד פולי, השתמשו בחבל על חשבון מוט ישר. החבל מאפשר תנועתיות גדולה יותר בשורש כף היד ומציב אותו באחיזת MID, כאשר כפות הידיים פונות אחת לכיוון השנייה במהלך התנועה ובכך מפחית עומסים מיותרים ממפרק רגיש זה.


2. לסובלים מרגישות בשורש כף היד, דבר נוסף שעשוי לעזור הוא אחיזה הפוכה (כאשר כף היד פונה לתקרה). גם כאן ע"י שינוי העומס על שורש כף היד.

בתמונה: אחיזת פרונציה,אחיזה ניטרלית/MID, אחיזת סופינציה.

3.הקפידו על מרפקים מכונסים פנימה אל קרבת הגוף בעת ביצוע התרגילים. ברגע שהמרפקים מתרחקים ממרכז גופכם, שרירי הכתפיים נכנסים לפעולה בעת הנסיון ליישר את המרפקים.


4. בפשיטת מרפקים מעל הראש כנגד פולי, הורידו את גובה הפולי לגובה האגן או נמוך יותר. כיוונון זה מאפשר עמידה נוחה יותר במהלך התירגול ואף מאלץ רבים לעבוד חזק יותר על הטרייספס מפני שקשה יותר לרמות בעת הביצוע ע"י לחיצה עם הכתפיים.

5. הקפידו על ביצוע טווח תנועה מלא. בתחילת ובסיום התנועה, האמה צריכה לכסות את שרירי הבייספ (הדו-ראשי) בצורה כזו שלא תוכלו לראות אור יום בין השניים.

התאמנו קשה אך חכם! 


מאמרים קשורים:



הצטרפו אלינו בפייסבוק לקבלת עדכונים שוטפים, שאלות ועל מנת לא לפספס מאמרים והצעות מעניינות! אשמח לפגוש אתכם שם: 


רוצים לדבר, להתייעץ ולא לפספס עוד עדכונים ומאמרים חדשים? עקבו אחריי בפייסבוק וצרפו אותי כחבר: רובין יפים https://www.facebook.com/yrubin