יום שני, 27 בינואר 2014

המוטיבציה לאימון גופני מגיעה פעמיים


מאת: רובין יפים



התחלתם להתאמן ולא מבינים למה? מתפתים להפסיק? עצרו ותקראו את זה:

בואו נודה באמת, פרט ליתרונות הבריאותיים הרבים שיש לפעילות גופנית להציע, הסיבה הגדולה ביותר בגללה חלק ניכר מהאנשים מתחילים להתאמן היא לא אחרת מאשר להראות טוב יותר עם ובלי בגדים. הנה, אמרתי את זה.

לוקח בממוצע 12 שבועות של אימונים סדירים ותזונה מתאימה על מנת לראות תוצאות משמעותיות. עד אז רובינו חווים 2 דברים:

1. המוטיבציה של התחלת דבר חדש.
2. הנפילה שמגיעה מעט אחרי.

המוטיבציה מגיעה פעמיים ותשאר עמכם רק אחרי הפעם השנייה:


הפעם הראשונה מאופיינת בהגעה לכל אימון ושיעור על בסיס כמעט יומיומי, בקריעת תחת, קניית בגדי האימון הכי יקרים ואפנתיים ובבילוי של שעתיים בכל אימון עצמאי.

הנפילה הראשונה מתחילה איפשהו במהלך 3 החודשים הראשונים. חשים בפחות מוטיבציה במחשבה על אימון גופני, מתחילים לפספס אימון פה ושם וכך לאט לאט מגיעים פחות ופחות עד שהקשר היחידי בינך לבין חדר הכושר נשאר שמך המופיע בטופס המנויים במחשב הקבלה.

הפעם השנייה מגיעה רק כאשר רואים תוצאות מוחשיות כל כך שאם נעמיד אותן על מאזניים כנגד הדברים עליהם ״ויתרנו״, יהיה להן משקל רב יותר ורק אז נבין ״למה לעזעזל אני עושה את זה?״.




רשת בה עבדתי בעבר עשתה דבר גאוני:

תלוי את מי שואלים, אך אחוזי הפרישה במועדוני הכושר השונים בארץ ובעולם עומדים על 60-80% (!) במהלך 3 החודשים הראשונים למנוי (!).

רשת בה עבדתי בעבר עשתה דבר גאוני בכל סניפיה: כל מנוי חדש נכנס אוטומטית לדבר שנקרא ״תכנית 21״. המנוי חייב להגיע לאימון לפחות 21 פעמים במשך שלושת חודשיו הראשונים למנוי, במינימום של 7 פעמים בחודש, בסיומם הוא מקבל צ׳ק על סך 100₪ לרכישת מוצרי החנות של המועדון. על אף שחדר הכושר בו עבדתי ממוקם בעיר מאד עמידה, מתאמנים פשוט רצו אחרי אותם 100₪ ועשו הכל על מנת לעמוד ביעד. הרשת הצליחה להוריד את אחוזי הפרישה לנמוכים בארץ בזמנו.

מסקנה: על מנת להביא למוטיבציה שתחזיק מעמד, אנשים חייבים לחוות תחושת הצלחה.

לא חשוב מהם מטרותיך בביצוע פעילות גופנית, 3 חודשים סדירים של פעילות גופנית נכונה הם הזמן הממוצע בו לוקח לגופינו להשתנות בצורה ניכרת שתביא לנו סיפוק התחלתי כלשהו, אשר בשבילו נרצה להתמיד גם הלאה.

במהלך המסע תמיד תהיה נפילה. זה בסדר, זה קורה לכולם. זכרו זאת, עברו בהצלחה 3 חודשים בכל מחיר ולעולם לא תרצו להביט לאחור!



____________________________________________________________
אהבתם את המאמר? הצטרפו אלינו בפייסבוק על מנת לא לפספס פרסומים בעתיד!

____________________________________________________________